3 SUNNAH RASULULLAH INI KITA AMALKAN, TAK AKAN ADA LAGI PENYAKIT!!

Masihkah kita suka memandang rendah sunnah Nabi?

Berkongsi bagi anda yang ingin hidup sihat (sila maklumkan kepada orang di sekeliling anda)

Ketahui dan lakukan perkara-perkara ringan ini, inilah tabiat nabi:

BAB harus menggunakan tandas jongkok. Bayi duduk dengan berisiko tinggi buasir / buasir. Nabi BAB dengan berjongkok.

Urine berdiri berisiko untuk prostat dan batu ginjal. Jongkong cuci bersih dan lebih sihat, dan yang paling penting adalah kebiasaan nabi.



Enzim di tangan membantu makanan lebih mudah dicerna. Berbanding dengan besi, kayu, atau plastik, makan dengan tangan adalah bersih, fitrah dan sihat, dan yang paling penting adalah SUNNAH, nabi selalu makan dengan tangan kosong.

Makan dan minum berdiri boleh mengganggu pencernaan. Dengan duduk lebih sopan dan sihat, dan yang paling penting adalah SUNNAH nabi.

Makan di kerusi, masih kurang sihat. Dengan duduk di atas lantai, badan akan membahagikan perut ke dalam 3 ruang: untuk udara, makanan dan air, dan yang paling penting adalah SUNNAH.

Makan buah selepas makan (mencuci mulut) tidak baik untuk perut, kerana terdapat reaksi asid. Yang sihat ialah makan buah sebelum makan, membantu melumasi saluran pencernaan dan menjadikannya lebih baik, dan yang paling penting adalah nabi SUNNAH.

Tidur di perutnya tidak baik untuk kesihatan, malah tidur setan. Tidur yang menghadap ke kanan lebih sihat, dan itu adalah SUNNAH nabi.

Banyak Rahsia Sunnah yang telah dikaji oleh pakar, dari segi kebijaksanaan, faedah, dan kesihatan. Bagi kita, jika misalnya tidak tahu manfaatnya, pastikan semangat mengikuti adab dan bimbingan Rasul. Manfaat adalah kesan sampingan, motivasi utama adalah mengikuti adab dan bimbingan Rasul.

Seorang doktor Eropah mengatakan: jika semua manusia mengamalkan 3 sunnah (sunnah makan, sunna di bilik mandi, dan tidur sunnah), maka saya harus berhenti menjadi seorang doktor kerana tidak akan ada pesakit .. Subhanallah ....

Mungkin sudah ramai yang tahu mengenai sunnah nabi ini tetapi beberapa orang telah melakukannya menjadi kebiasaan. Tolong maklumat ini disebarkan kepada banyak orang, keluarga, jiran dan kawan-kawan sebagai kebimbangan kami untuk orang lain demi amal dan kesihatan.

Sila kongsi ke facebook, suka orang yang anda suka. Sebaik sahaja anda berkongsi ini, mungkin anda telah membantu menjadikan orang menjadi sihat dan suka sunnah Nabi, mungkin bermanfaat.

No comments:

Post a Comment

Copyright © Suara Muslim. All rights reserved. Template by CB